باربری شیخ بهایی

باربری تاپ : اسباب کشی و باربری در شیخ بهایی

باربری شیخ بهایی

باربری تاپ : اسباب کشی و باربری در شیخ بهایی

همه چیز رادر اسباب کشی پیش‌بینی کنید

درست وقتی که در ذهنتان خانه جدید را با تمام وسایل، مبلمان و ظاهر خوش تصور می‌کنید، باید پیه یک هفته بی‌گازی، بی‌تلفنی، بی‌لباسی، بی‌اتویی، بی‌غذایی و... را به تن خود بمالید. هر چند با یک بسته‌بندی درست و نوشتن نام وسایلی که در داخل کارتن‌ها گذاشته‌اید، می‌‌توانید تا حدودی از این سردرگمی کم کنید، اما به هر حال اینها اتفاقاتی است که کم‌ و بیش در هر اسباب‌کشی می‌افتد!‌ قرار است فردا به اداره بروید و اتو را پیدا نمی‌کنید. برای درست کردن یک لیوان چای ساده دچار مشکل می‌شوید. یخچال را بعد از جابه‌جا کردن تا یک روز نباید به برق بزنید و یخ ندارید، تمام محتویات فریزر آب شده است و آب آنها روی وسایل دیگر ریخته شده،‌ درست وقتی که باید مهم‌ترین و بهترین لباس‌ها را پیدا کنید بدترین و غیرقابل مصرف‌ترین آنها را پیدا می‌کنید. نمی‌دانید اسپری سوسک‌کش در کدام جعبه است. 

برای خریدن یک اسکاچ یا وایتکس ناقابل باید مسافت‌های زیادی را طی کنید و چند بار از پله‌ها بالا و پایین بروید. میوه‌ها کپک زده‌اند. شیلنگ اتصال اجاق به گاز شهری گم‌شده است.

پیچ‌های سوار کردن تختخواب را پیدا نمی‌کنید. آچار را کجا گذاشته‌اید؟ پس برای این که از این سردرگمی رهایی پیدا کنید به جای این که به مدت یک هفته قبل از جابه‌جایی به رنگ مبلمان جدید و وسایل جدید تزئینی و بلورجاتی که قرار است در آینده تهیه ببینید فکر کنید. برای رفع این‌گونه مشکلات به ظاهر ساده اما فلج‌کننده اقدام کنید. گاهی وقت‌ها دسترسی به یک عدد قرص ناقابل سردرد، تبدیل به دردسری بزرگ برای شما خواهد شد.

مخصوصا اگر بچه‌دار هستید و بچه‌های کوچک دارید از در دسترس بودن وسایل اولیه برای آنها مطمئن شوید یا اگر کودک شما شیطنت‌های ناغافل می‌کند، جعبه کمک‌های اولیه را به طور مشخص در وسایل یا در خودروی شخصی قرار دهید.

سعی کنید اسباب‌کشی را ابتدای روز قرار دهید تا کارگرها با توان بیشتری به کار بپردازند.

مطمئنا دقت و سرعت عمل یک کارگر در صبح بسیار بیشتر از وقتی است که برای چهارمین بار در روز می‌خواهد اقدام به حمل اثاثیه نماید. خود شما هم صبح‌ها صبر و حوصله بیشتری دارید.

چند جعبه خالی هم کنار دست حتما داشته باشید تا خرده‌ریزهایی که احتمالا از چشم شما دور بوده و بدون جعبه مانده بوده‌اند را هنگام اسباب‌کشی داخل کارتن نمایید.

خانه سوسک‌ها

اگر نمی‌خواهید از همان روز اول منزلتان تبدیل به خانه سوسک‌ها شود، رعایت چند نکته ضروری است. اولا تا جایی که می‌شود سعی کنید وسایل را وارد خانه‌ای کنید که از قبل تمیز کرده‌اید. در صورتی که وسایل را بدون تمیز کردن قبلی وارد خانه کنید دو حالت پیش می‌آید. یا شما سوسک‌هایی را که در منزل قبلی بوده همراه با خود به منزل جدید می‌آورید و به خاطر شلوغی اوضاع خبردار هم نمی‌شوید و سوسک‌ها در منزل جدید جای جدیدی برای اقامت پیدا می‌کنند یا این که از منزل جدید که تمیز هم نشده سوسک‌ها به سرعت وارد کارتن‌ها و وسایل باز نشده می‌شوند و در نهایت حتی اگر همه جا را هم تمیز کنید راه خود را پیدا خواهند کرد. اما یک نکته مهم و کاربردی، سمپاشی قبل از جابه‌جایی منزل است.

حتی اگر بتوانید بعد از سمپاشی در و دیوارها را ببندید و به سم یک فرصت یکی دو روزه برای عمل کردن بدهید ایده‌آل‌ترین اتفاق خواهد افتاد. در نهایت تعداد اجساد سوسک‌ها می‌تواند میزان تمیزی منزل جدید را هم به شما اطلاع بدهد. البته اگر فرصتی برای این کار نبود زیاد نگران نباشید. خمیرهایی که برای از بین بردن سوسک‌ها هستند، همیشه کارگر می‌افتند، اما از یک نکته کلیدی غافل نمانید و آن هم این که سعی کنید تا حد ممکن از کارتن‌هایی که برای یک شبانه‌روز خارج از مغازه‌ها و در کوچه و خیابان‌ها نگهداری شده‌اند، استفاده نکنید. چراکه با این کار بانک سوسک را وارد منزل جدید کرده‌اید و در هر صورت سعی کنید هر چه سریع‌تر کارتن‌ها را باز کرده وسایل را بردارید و همه کارتن‌ها را از خانه بیرون کنید.

پایان کار

یادتان باشد که انعام دادن به کارگران اتوبار اختیاری است. اگر از نحوه کار راضی نیستید، اصلا مجبور نیستید انعام دهید و با این روش می‌توانید اعتراض خود را نسبت به کیفیت پایین کار نشان دهید. در صورت وجود مشکل خاص نظیر بی‌احترامی کارگران، دریافت پول اضافه، بدقولی زمانی و اتلاف وقت حتما شکایات خود را با مسوولان مربوطه در میان بگذارید تا این مسائل برای افراد بعدی کمتر ایجاد شود. خود را نسبت به افراد بعدی مسوول بدانید.